Thursday, April 05, 2007

Svälj det här är du snäll.

Hej o helvete!

Idag är det Påsktorsdag, vi firar denna dag för att Jesus tvättade håret på sina lärjungar och gav dom dåliga moderåd. Judas genomskådade detta och således anmälde honom till modepolisen, vilket på denna barbariska tid gav högst fem år på korset. Jesus var en fitta och klarade inte ens en dag.

Idag är också en dag för självinsikt, harmoni och personlig motivationsträning. Jag börjar:
"Jag vill enbart sitta hemma och lyssna på rutten tjeckisk doom-metal och göra eiffeltornet med min snopp".
Det va ju ganska självinsiktsfullt.. eller? Men jag är inte klar:
"Till minnet av den armeniske judespanjoren (kom inte o säg att Jesus är ett vidare armeniskt namn) skall jag sätta Burzums, FYI hans enda bidrag till Hitz for Kidz-epidemin, Jesus Tod på repeat hela påskhelgen ut".
Nu börjar det lossna.
"Jag ska skriva nitiskt sura insändare till Mölndalsposten och Halland Worldtodayeveningherald, där mitt förakt för kvinnor, grekiska hösthoror, Dan Bäckman, sura gitarrer, barnvagnar, det rådande vetelängdspriset, kråkor och sittkissare ska lysa som en röd tamp igenom mina snillrikt förklädda insändare".
Wow.. det här funkar.
"Om jag skyndar mig och rör mig i rätt riktning, så kan jag på 31h se till att hela världen vaknar upp följande morgon med HIV".

Ja det va den självinsiktsfulla biten, då man med kraft och mod förkunnar det man sitter och grunnar på, ett sätt att få ventilera sitt sunda förnuft en sväng.
Koncensus blir att man uppnår ett lite mer harmoniskt sinnelag. Vill man, kan man även byta ut 'harmoniskt' mot 'nihilistiskt' eller 'egalt'.

När harmonin är uppnådd, kan man med fördel utvärdera sig själv. Snabbt som ett dubbeltramp utvärderarde jag mig själv och kom inte fram till nåt. Ett ett jävla jota. Så ja.. Den personliga motivationsträningen lämnar jag helt enkeld därhän, dels för att jag inte vill bryta ut i en fånig svettattack och dels för att jag inte vill ha träningsvärk imorgon.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home